Απάντηση στην ανακοίνωση της ΟΛΜΕ
Αγαπητά μέλη του ΔΣ της ΟΛΜΕ
Το ΔΣ της ΠΕΣΣ με έκπληξη και αίσθημα απογοήτευσης ενημερώθηκε για την από 30/10/2012 ανακοίνωσή σας. Έκπληξη, για το ύφος της (Να αποφασίσουν με ποιους θα πάνε) και απογοήτευση για το είδος της κριτικής που επιφυλάξατε στο πλαίσιο αρχών που θέσαμε προς συζήτηση στο δημόσιο διάλογο, με την 157/30-9-12 ανακοίνωσή μας.
Δυστυχώς, είμαστε υποχρεωμένοι να απαντήσουμε για να αποκαταστήσουμε τις ανακρίβειες και τις αυθαίρετες ερμηνείες της ανακοίνωσής σας, ενημερώνοντας τους συνάδελφους ότι:
Πειραματικά
Η ΠΕΣΣ είχε έγκαιρα επισημάνει τα προβλήματα δημιουργίας του αυτόνομου κέντρου καθοδήγησης και λήψης αποφάσεων υπό την επωνυμία Διοικούσα Επιτροπή των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) το οποίο λειτουργεί μακριά από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τις Περιφερειακές Διευθύνσεις.
Η Δ.Ε.Π.Π.Σ. φαίνεται ότι λειτουργεί έξω από τον ιστό του Εκπαιδευτικού συστήματος και συνδιαλέγεται με τον εαυτό της για κρίσιμα ζητήματα λειτουργίας των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων.
Πλαίσιο Αρχών για αξιολόγηση
Όπως είναι γνωστό, το ΥΠΑΙΘΠΑ έχει συγκροτήσει επιτροπή για την επεξεργασία και τη διαμόρφωση πρότασης σχετικά με την αξιολόγηση στην εκπαίδευση. Στην επιτροπή αυτή η ΠΕΣΣ δεν συμμετέχει θεσμικά.
Η ΠΕΣΣ είναι επί της αρχής υπέρ της αξιολόγησης στην εκπαίδευση. Θεωρεί όμως ότι υπάρχουν πολλές παράμετροι του θέματος που πρέπει να διευκρινισθούν, δεδομένης της επί 30 και πλέον έτη ανυπαρξίας αξιολογικού συστήματος καθώς και κουλτούρας αξιολόγησης.
Η ΠΕΣΣ πιστεύει ότι οι όποιοι σχεδιασμοί πρέπει να στηρίζονται σε ένα πλαίσιο αρχών και στη κατεύθυνση αυτή ένα βασικό πλαίσιο που θέτει προς συζήτηση είναι:
Η θέση της ΠΕΣΣ για την παραίτηση και τις καταγγελίες του ΔΣ του Ι.Ε.Π
Τις δύο τελευταίες μέρες 26 & 27/04/2012, οι Σχολικοί Σύμβουλοι παρακολουθούν έκπληκτοι τα γεγονότα που αφορούν στο ΙΕΠ και επί της ουσίας σε όλη την εκπαίδευση.
Συγκεκριμένα:
Με ανακοίνωσή του στις 26/04/2012 στα ΜΜΕ, το Δ.Σ του ΙΕΠ παραιτείται αναφέροντας:
Α) Με τη ρύθμιση που γίνεται με το άρθρο 329 του Νόμου 4072/11-4-2012 («Βελτίωση επιχειρηματικού περιβάλλοντος − Νέα εταιρική μορφή − Σήματα − Μεσίτες ακινήτων − Ρύθμιση θεμάτων ναυτιλίας, λιμένων και αλιείας και άλλες διατάξεις»), το σύνολο του υφιστάμενου επιστημονικού του προσωπικού παύει να έχει οργανική σχέση με το ΙΕΠ και είναι πλέον Σύμβουλοι του εκάστοτε Υπουργού Παιδείας.