Ιωάννης Α. Βλάχος (2004) Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες Η πρόταση της Εποικοδόμησης.
Ο Εποικοδομισμός, ως πλαίσιο μελέτης της εκπαίδευσης στις Φυσικές Επιστήμες, στην αρχή της δεκαετίας του 1980 ήταν ευπρόσδεκτος και διαφαίνονταν ότι θα συνέβαλλε στη ουσιαστική βελτίωση του μαθησιακού αποτελέσματος. Μετά το 1990, παρότι θεωρείται ως η επικρατούσα άποψη, δέχεται κριτική τόσο για τα αποτελέσματα που επετεύχθησαν όσο και για τις φιλοσοφικές και κοινωνιολογικές θέσεις που εκφράζονται σε αυτόν. Η θεμελιακή του θέση ότι «η γνώση δε μεταδίδεται, αλλά οικοδομείται ενεργητικά από τον μανθάνοντα» φαίνεται να ερμηνεύει την αναποτελεσματικότητα της παραδοσιακής διδασκαλίας, αλλά ταυτόχρονα επιβάλλει: α)την αιτιολόγησή της και β)την αναζήτηση των ανάλογων και αποτελεσματικών διδακτικών στρατηγικών.
Κ. Α. Δαραής (2002) Ανάγνωση, Γραφή και άτομα με σύνδρομο Down, Θεσσαλονίκη
Το περιεχόμενο αυτού του βιβλίου αφορά στο πεδίο της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Ειδικότερα, με βάση την αγγλόφωνη βιβλιογραφία, εστιάζει την προσοχή του στις προοπτικές εκμάθησης του γραπτού λόγου από τους μαθητές με νοητική καθυστέρηση επί συνδρόμου Down και στις διδακτικές μεθόδους που αποδείχτηκαν πιο αποτελεσματικές γι’ αυτούς τους μαθητές. Μέσα από προσεκτική αξιολόγηση και σταχυολόγηση των μελετών που εντοπίστηκαν και των σχετικών εκπαιδευτικών παρεμβάσεων που εφαρμόστηκαν, αναδεικνύει τις μαθησιακές ιδιαιτερότητες των συγκεκριμένων μαθητών και τις προσαρμογές που απαιτείται να γίνονται για να αξιοποιηθεί καλύτερα το μαθησιακό τους δυναμικό.
Σελίδα 3 από 3